• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,04
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,04
  • 15.04.16, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswageni turuosa kahanes viie aasta madalaimale tasemele

Volkswagen AG Euroopa turuosa kahanes selle aasta esimeses kvartalis viimase viie aasta madalaimale tasemele.
Volkswagen.
  • Volkswagen. Foto: Reuters/Scanpix
Saksa autotootja suurimad brändid Škoda ja Audi jagavad Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel selle aasta esimeses kvartalis 23,4protsendilist turuosa. See tähendab, et Volkswagen Grupi kogunäitaja on võrreldes varasema aastaga protsendi võrra langenud.
Protsendiline turuosa langus on eriti negatiivne, arvestades et Euroopa kogunõudlus autode järele tõusis märtsis 5,7 protsenti ning läbi müüdi umbes 1,74 miljonit autot. Viimases kvartalis oli aga autosid puudutava nõudluse kasv 8,1 protsenti ning osteti 3,93 miljonit sõidukit.
Volkswagen Grupi turuosa langus on tõenäoliselt osaliselt põhjustatud eelmise aasta septembris lahvatanud skandaalist, kui tuli ilmsiks, et Volkswagen on spetsiaalse tarkvara abil oma heitgaasimäärasid madalamaks valetanud. Ligi 11 miljonit diiselautot põrus toona ametlikes testides. Paljud kliendid on pärast seda loobunud firma autode kasutamisest ning teinud oma ostuotsuse pigem BMW, Chrysleri või Daimleri kasuks.
„Kuigi Lääne-Euroopa autoturg taastub palju kiiremini, kui enamik analüütikuid arvas, on Volkswageni kliendid äraootaval seisukohal,“ ütles Automotive Industry Data väljaandja Peter Schmidt. „Nad tahavad näha, kas Volkswageni diiselmudelid saavad „puhtaks“,“ lisas ta.
Volkswageni grupi müüginumbrid tõusid
Hoolimata turuosa kahanemisest tõusid Volkswageni grupi müüginumbrid märtsis 2,3 protsenti. Müügi kasvu pidurdas eelkõige gruppi kuuluva Volkswageni automargi müügist tulenev 1,6protsendiline langus. See tulenes peamiselt ebapopulaarsusest koduturul – brändi müük vähenes Saksamaal 6,3 protsenti.
Ettevõtte esimese kvartali müük suurenes aga 3,5 protsendi võrra, kuhu on sisse arvutatud ka Volkswageni kui brändi müügi 0,5protsendiline langus.
Suurima käibe kasvuga olid eelmises kvartalis BMW (15%), mis meelitas kliente X3 ja Coupé mudelitega ning Fiat Chysler (13%) autodega Jeep’s Grand Cherokee ja Renegade. Daimleri käive kasvas seejuures 11 protsenti ning populaarne oli ka Mercedes tänu oma E-klassi sedaanile mudelile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele